نگهداری و حفاظت پوست و مو

بهداشت پوست و مو

نگهداری و حفاظت پوست و مو

بهداشت پوست و مو

پوست برداری آقایان ؟

چرا آقایون هم باید پوست برداری کنند؟

پوست برداری عمل تمیز کردن سلول های مرده ی پوست برای رو آوردن پوست جوان و تازه است. عمل برداشتن پوست، منافذ پوست را باز کرده که باعث می شود پوست پاک و تمیز بماند و از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری میکند. پس از این عمل حتماً پوست باید با آب و صابون، ترجیحاً صابون با خاصیت هیپوآلرژیک، شسته شده و در آخر مرطوب شود.

متاسفانه، اکثر مردها پوستشان را با صابون های قدیمی معمولی شستشو میکنند. البته برای تمیز کردن پوستتان کافی است اما باعث سالم نگاه داشتن پوستتان نخواهد شد. درواقع، صابون های قالبی پوست شما را خشک می کند، منافذ پوست را می بندد و در طولانی مدت باعث زبر و زمخت شدن پوست می شود.

پوست برداری همچنین مزایای بزرگ دیگری نیز برای آقایون دارد: پیازهای موی صورت را بیشتر ظاهر می کند که باعث می شود بتوانند عمل اصلاح صورت را بهتر انجام دهند.


پوست برداری قسمت به قسمت

مردها در همه ی جای بدنشان مو دارند، و مو نیز چربی، کثیفی و چرک جمع می کند. در مردها سه نقطه از بدنشان هست که نیاز به پوست برداری مداوم دارد: صورت، پشت و سینه (البته پوست برداری دست ها و پاها نیز بسیار عالی است، اما ضروری نیست).


صورت

پوست صورت مردها کاملاً با پوست صورت خانم ها متفاوت است. پوست صورت مردها منافذ بزرگتر، مو، کلاژِن و اِلاستین بیشتر، رگ های خونی متراکم تر دارد و عرق بیشتری نیز تولید می کند. اگر همه ی این چیزها را با هم در نظر بگیریم، دلیل جذب بیشتر دوده و کثیفی را متوجه خواهیم شد.

یکی از مهمترین مولفه های پاک سازی پوست، وسیله یا اسفنج تمیز کننده است. مارک هایی که بهترین این محصولات را تولید می کنند، کلینیک، باکستر کالیفرنیا و نیوآ می باشد.

اکثر این محصولات ترکیبی از سنگ پای دانه دانه، نمک دریا، تخم میوه، اسید سالیسیلیک، اسید آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسی، است که همه ی آنها باعث شل شدن و پوست انداختن سلول های مرده ی پوست می شود. برخی از آنها حتی به تولید کلاژن نیز منجر می شود.

برای اینکه بتوانید از تمیز کننده ی پوست برداریتان استفاده ی بهتری بکنید و کف صابون بیشتری ایجاد کنید، می توانید از یکی از راه های زیر استفاده کنید.


دستکش های پوست برداری: این دستکش های نایلونی برای خانم ها مفیدتر است، اما برای آقایون هم کار می کند. آنها را دست کنید و تمییز کننده را به آرامی روی پوست صورتتان بکشید. تکانهای ماساژدهنده ی دستکش ها جریان خون ر افزایش داده و باعث می شود منافذ پوستی باز شوند.


اسفنج: یک اسفنج ساینده و پاک کننده نیز مثل دستکش کار می کند اما این مزیت را دارد که باعث کف کردن بیشتر مایه ی پاک کننده می شود و باعث می شود که آن عمیق تر به منافذ و لایه های بیرونی پوست نفوذ کند.


سایر پوست بردارهای صورت


ماسک پوست برداری: این ترکیبی گچ مانند است که روی پوست مالیده می شود، پوست صورت را سفت کرده و باعث کنده شدن و ریختن سلول های مرده پوست و کثیفی ها می شود.


صابون و سنگ پا: این یکی از ابزارهای کم خرج برای پوست برداری است که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است. تنها اشکال این وسیله این است که برای ایجاد کف صابون، باید سنگ پا را خیلی مالید.


نکته: فرقی نمی کند که از چه راهی برای پوست برداری استفاده کنید، اما بعد از انجام این عمل باید حتماً پوستتان را با کرم های مرطوب کننده مرطوب کنید. پوست برداری باعث خشک شدن پوست شما می شود اما کرم مرطوب کننده باعث تثبیت پوست شما و پرورش پوست جدید می شود.


سینه / پشت

پوست برداری سینه و پشت به سختی پوست برداری صورت نیست، اما لازم است که این کا را در حمام انجام دهید.

اولین قدم این است که موهایتان را شامپو کنید و همه ی کثیفی ها را بزدایید.

قدم بعدی برداشتن یک اسفنج شستشو، ریختن مقداری مایه ی پاک کننده روی آن و مالیدن آن روی پشتتان، البته با حرکات دورانی، است. مایه های پاک کننده ی بدن با صوت متفاوت است، از اینرو توجه داشته باشید که برای هر قسمت از مایه ی مخصوص به خود استفاده کنید.

از کشیدن محکم اسفنج به پشتتان واهمه نداشته باشید، اینکار باعث می شود که سلول های مرده به طور کامل از پوستتان جدا شوند.

بعد نوبت به پوست برداری روی بدنتان (سینه، شانه ها و شکم) می رسد. برای این قسمت نیز مانند پوست برداری پشتتان عمل می کنید اما اسفنج را کمی ملایم تر روی بدن بکشید. پوست روی بدن نازک تر و حساس تر از پشت بدن است.

برای رانهایتان بهتر است که از دستکش های پوست برداری استفاده کنید. آنها قدرت سایندگی کمتری دارند و نواحی سفت مثل کشاله ی ران را با آنها بهتر می توان تمیز نمود.



دست ها و پاها

پوست برداری دست و پا همیشه لازم نیست، چون باعث زبرتر شدن پوست آن میشود.

برای پوست برداری دست ها می توان از سنگ پا استفاده کرد، فقط کافی است که آن را در اطراف انگشتانتان بکشید. اما راه های ارزان و ستی دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. مخلوط کردن نمک دریا با آب لیمو و مالیدن آن روی پوست نیز همان کار را انجام می دهد. و پس از انجام پوست بردارید، کرم مرطوب کننده فراموشتان نشود.


برای پاها نیز می توانید همین کار را انجام دهید. می توانید از سنگ پا یا ماسک پوست برداری استفاده کنید. همه ی این راه ها باعث تمیز شدن پاهایتان و پاک کردن آن از باکتری ها می شود.



داشتن پوست سالم آسان است!

خود شما با بدنتان بیش از هر کس دیگری آشنا هستید، و شما هستید که باید تشخیص دهید هر چند وقت یکبار بدنتان نیاز به پوست برداری پیدا می کند، هر روز، سه روز در هفته یا حتی یک روز در هفته؟ پوست برداری بیش از حد ممکن است باعث خراب شدن پوست شود و پوست برداری کم و به ندرت نیز باعث فوران چربی پوست می شود. هر راه و روشی که برای پوست برداری انتخاب کنید، اما خاطرتان باشد که ممکن است اینکار کمی وقت و تلاش بخواهد اما با اینکار دیگر لازم نیست نگران چین و چروک، جوش و پوست پوست شدن پوستتان باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد